RSS

Alice in wonderland.

07 Mrt

Vanaf 10 maart in de bioscoop. Hoezooo?

Vandaag is de zesde… lopen wij hier dan vooruit op de premières?

M. had kaarten gewonnen voor de bioscoop: gratis naar Alice in wonderland, in 3 D.

Natuurlijk hoefde ze mij geen twee maal te vragen om mee te gaan.

De zaal zat goed vol, gelukkig waren we wat vroeger, ik wil per se achteraan zitten. Dus hadden we keus genoeg, de plaatsen waren niet genummerd. Wat sommigen toch mee naar binnen sleuren om te eten, je houdt het niet voor mogelijk. Ik ga hier niet alles opnoemen wat ik aan voedsel zag passeren, maar wel dat ik een hekel heb aan die alles-doordringende geur van popcorn. Ze hadden zelfs een vuilbakje meegekregen om de afval in te doen, eigenlijk nog zo dom niet.

Maar nu over de film. Eigenlijk zit ik met een dilemma… ik wil hem niet afkeuren en ik wil hem ook niet aanraden.

De inhoud is noppes. Maar de speciale effecten zijn soms wel sterk. (met die bril)

Je ziet echt dingen door de zaal vliegen en hebt het gevoel dat je iets naar je hoofd gaat krijgen. Ook vogeltjes en blaadjes die van de bomen waaien lijken echt, alsof je ze kan aanraken.

Maar mijn probleem is iets anders… de ondertitels staan vlak voor je gezicht en de film lijkt wel tien meter verder. Mijn hersenen kunnen zich onmogelijk aanpassen aan het lezen en tegelijkertijd naar de film kijken. Ik word er misselijk van. De woorden zijn ook niet zo goed zichtbaar.

Eerst denk ik dat het aan mijn chemobrein ligt, maar M. heeft hetzelfde probleem.

Dan maar alleen naar de film kijken, die nogal gruwelijk is voor kleine kinderen.

Ik herinner mij de tekenfilm van heel lang geleden, dat was echt Disney. Van deze prent wist ik eigenlijk vooraf niet echt wat het ging zijn, enkel dat het zogezegd het vervolg was. En uit nieuwsgierigheid wilde ik die 3D ook eens beleven.

Er was weinig enthousiasme in de zaal.

één veelzeggend commentaar wil ik toch vermelden: toen ik op het toilet zat hoorde ik een kleine uk zeggen: ‘het had toch wat leuker mogen zijn, hé mama!’

 
6 reacties

Geplaatst door op maart 7, 2010 in 3 D, bioscoop, bizar, dagboek

 

6 Reacties op “Alice in wonderland.

  1. De Repel

    maart 7, 2010 at 18:56

    Achossie….het had wel wat leuker mogen zijn…

    Soms heb ik het idee (oma spreekt) dat ze in het kader van scoren wel eens een doel uit het oog verliezen: het was toch een kinderfilm?

     
    • zeezicht

      maart 7, 2010 at 20:29

      Nee, de oude was een kinderfilm, maar deze? Ik vind van niet.

       
  2. madameblogt

    maart 9, 2010 at 13:58

    Bedankt voor de info. Ik dacht naar die film te gaan kijken. Maar nu heb ik niet veel zin meer. Misschien ga ik Avatar maar eens proberen.

     
    • zeezicht

      maart 9, 2010 at 15:05

      Waarschijnlijk is Avatar nog straffer in de speciale effecten.
      Het is SF, misschien zit er wat meer ‘verhaal’ in.

       
  3. elke

    maart 16, 2010 at 14:53

    ik ging gisteren kijken (in 3D) en vond het nochtans mooi. Er hangt een heerlijk beetje griezelig sfeertje in de film, typisch voor Tim Burton. Maar ik zou er niet met mijn jonste dochter naar gaan kijken want ze is een bangerik. 🙂

     
    • zeezicht

      maart 16, 2010 at 20:36

      Misschien vind je het mooi omdat je jonger bent dan ik?
      maar voor kleine kinderen vind ik het toch niet geschikt.

       

Geef een reactie

 
