RSS

De ganzenfanfare. (2)

13 Mrt

(foto’s Hildeken)

Vorige week zondag was het shoppingzondag, de meeste winkels waren open.

De zon scheen, alhoewel het ijzig koud was.

Maar bibi wil wandelen, in het centrum.

We hadden weer het bezoek van de ganzenfanfare, voor de derde keer dat ik ze zie. Foto’s had ik nog van vorig jaar, dus het was niet zo erg dat ik mijn digitaaltje niet bij had.

Zo te zien hadden de stappers al een parade gelopen en waren ze nu aan hun rust bezig. Ik meen te weten dat ze twee rondes lopen van ongeveer een uur en daartussen  mogen ze rusten. De beesten zijn echt goed verzorgd, ze kunnen  in de kar, hebben eten en drinken en niets tekort.

Ik bleef een tijdje aan het hek staan om naar de kwakende, gaggende meute te kijken.

Komt daar een van de grootste dieren recht naar mij toe, haar bek groot open. Ik denk: die gaat mij proberen weg te jagen, maar verroer geen vin en hou oogcontact. Ze komt vlak voor mij staan en begint zowaar tegen me te ‘praten’. Op een klaaglijke toon. Ze krijgt ook antwoord in dezelfde intonatie. ‘Wat scheelt er? Wie weet wat je me wilt vertellen?’

Zo gaat het ‘gesprek’ een tijdje door en plots zegt ze ‘gag’ en stapt de loopplank op naar binnen waar het gezelliger is.

Maar baasje heeft het gezien en roept dat ze gaan vertrekken voor de volgende toer. Met tegenzin volgt ze het bevel op en aan het hekdeurtje kijkt ze nog even naar mij en brabbelt nog wat.

Ik veronderstel dat ze mij kwam uitleggen dat ze geen zin meer had om te marcheren, misschien lijk ik op iemand die ze kent?

Dieren hebben hun eigen taal, daar geloof ik vast in.

En ik?… sssssttttttt… misschien ben ik een ganzenfluisteraar…

 
8 reacties

Geplaatst door op maart 13, 2010 in dagboek, foto's, ganzenfanfare, Genk, mensen, natuur, Speciaal, uniek, wandelen, zon

 

8 Reacties op “De ganzenfanfare. (2)

  1. V.

    maart 14, 2010 at 07:32

    Heb dat ook ooit eens ergens gezien. Vraag me niet meer waar. Wel superkoddig…

     
    • zeezicht

      maart 14, 2010 at 09:59

      Op internet gevonden: die dieren worden daar speciaal voor opgeleid van jongsaf. idd heel koddig: die waggelende achterwerken in cadans.:-)

       
  2. De Repel

    maart 14, 2010 at 12:04

    Wat leuk! Ze koos je echt uit dus…

     
    • zeezicht

      maart 14, 2010 at 17:14

      Ja en het was een interessant ‘gesprek’. 😉

       
  3. Leidse Glibber

    maart 16, 2010 at 00:24

    Ik heb ze ook ooit eens gezien, is geweldig toch.

     
    • zeezicht

      maart 16, 2010 at 11:35

      Leuk hé? Ik geloof dat ze uit Nederland komen.

       
      • Menck

        maart 16, 2010 at 22:09

        Dan hebben die dieren er al een bijzonder lange wandeling op zitten! 😀

         
      • zeezicht

        maart 17, 2010 at 18:22

        Ja Menck, als ze tevoet kwamen wel hé!

         

Geef een reactie

 
