Japan in de ban van bloesems.

Japan heeft de opening van het kersenbloesemseizoen officieel aangekondigd. En dat brengt altijd een vlaag van opgewonden Japanners met zich mee. Zij willen het jaarlijkse kijkspel voor geen geld missen. Het Japanse meteorologische instituut heeft gezegd dat de hoofdstad officieel in bloei staat.

In Tokio stromen mensen massaal samen in parken, en proberen er om de beste plaatsjes te bemachtigen. Ze bewonderen de bloesem en houden uitgebreide eet- en drinksessies. Het ritueel van het kijken naar de kersenbloesem gaat honderden jaren terug in de geschiedenis.

(bron HLN)
18 thoughts on “Japan in de ban van bloesems.

      1. Misschien kan je het omzetten in ‘oefenen in bewonderen’, want wij zijn zover nog niet!
        Wel mooi hé, Japanse kerselaars.
        Wanneer er een grote boom in volle bloei staat, denk ik aan roze slagroom. Vraag me niet waarom, ik weet het zelf niet. 🙂

  1. @ allemaal

    Ik werk(te) de laatste twaalf jaar voor een Japans bedrijf en heb een maand doorgebracht in Japan. Voor bedrog met foto’s van een andere periode moet je niet bang zijn. Japanners zijn ongelooflijk eerlijk maar wel moeilijk te begrijpen en dan heb ik niet over hun taal. In hun foto’s kunnen ze gelukkig niet moeilijk doen dus, als die foto’s van een Japanner komen kan je het gerust geloven. PS: Japan is echt wel speciaal hoor! Ik heb nergens ter wereld, behalve in Japan, met mijn mond vol tanden gestaan 🙂

    1. Chic van u meneer dat je het opneemt voor de Japanners!
      Wij hebben natuurlijk vooroordelen, dat zit in onze aard.
      maar de foto’s stonden in een Belgische krant…
      Mooi foto’s kunnen mij heel erg bekoren, maar sinds dat fotoshoppen heb ik soms twijfels of ze nu echt zijn of niet en dat neemt een heel deel van de charme weg.
      Ik geloof je wel dat Japan heel speciaal is, het is zo’n andere wereld dan de onze hé?

Geef een reactie

