RSS

Paracetamol, goedkoper?

08 Apr

Door mijn K. hoor ik bij de chronische pijnpatiënten. Dus… dagelijks Paracetamol.

Ook voor keelpijn of verkoudheid en andere grieptoestanden. En wat kan je dan best doen?

Even met de bus de grens over en bovenstaande prijs betalen van 1.79 Euro, voor een grote doos van 100 stuks van 500 mgr.

Mijn huisdokter vond het goed dat ik die gebruikte, dus geen probleem.

Toevallig vermeldde ik het eens aan mijn apotheker… hij werd vuurrood, eigenlijk boos. Want volgens hem kon dat nooit het echte spul zijn… aan die prijs. Dat ik zomaar iets kocht en ook nog innam vond hij levensgevaarlijk. Dan kon ik evengoed iets op de markt kopen dat aangeprezen werd als pijnstiller. Dat is volgens mij toch alweer iets heel anders. Als ze in Nederland aan die prijs mogen verkopen, zal alles toch ook gecontroleerd worden zeker?

Ik zei heel rustig dat mijn huisdokter het goedkeurde. Waarop hij declameerde dat dokters niets kennen van medicatie-samenstelling, dat weet enkel de apotheker, want zij maken het.

Vorige week stond er een artikel in het CM-krantje, wat onmiddellijk mijn aandacht trok. Ik heb het uitgeknipt want ik zal het kunnen gebruiken.

Door een nieuwe regeling wordt Paracetamol veel beter terugbetaald; voor chronische pijnpatiënten.

Iedereen kan nu een grote verpakking kopen aan 7.85 euro, 100 tabletten van 500 mgr.

Gewone verzekerden zullen 1.29 euro betalen en mensen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming 0.77euro.

Het zou kunnen dat ik daarvoor een attest moet aanvragen, maar het wordt niet vermeld in het artikel.

Haha… dan wil ik het gezicht van de apotheker wel eens zien, wanneer hij het nieuws verneemt…

 
12 reacties

Geplaatst door op april 8, 2010 in apotheker, dagboek, dokter, ergernissen, kanker, paracetamol

 

Tags:

12 Reacties op “Paracetamol, goedkoper?

  1. Madame

    april 9, 2010 at 08:43

    Ik denk dat het voor de apotheker weinig verschil gaat uitmaken. De CM betaalt het verschil immers bij. Alleen zal hij wat langer moeten wachten op zijn geld.

     
    • zeezicht

      april 9, 2010 at 16:04

      Jamaar ik bedoel dat 7 euro en, ook al goedkoop is voor 100 tabletten. En vrij verkrijgbaar.

       
  2. Madame

    april 9, 2010 at 08:44

    BTW. Leuke layout!

     
    • zeezicht

      april 9, 2010 at 16:06

      Bedankt! Ik wilde meer breedte en het thema is wat lente-achtig en goed overzichtelijk.

       
  3. tricky

    april 10, 2010 at 10:20

    ik heb het ook meteen gelezen… sprak mij ook aan…
    en ja, voordien haalde ik de pijnstillers ook uit nederland hoor, en volgens mijn vriendin (die ook mijn apotheker is) zat er toch hetzelfde in hoor… maar natuurlijk horen apothekers hier dat niet graag..
    maar als je al zo’n bergen andere medicatie moet kopen, valt het allemaal wel erg duur uit hé!

    toch ook benieuwd naar de reactie van je apotheker…

     
    • zeezicht

      april 10, 2010 at 11:52

      De wet ging in vanaf 1 april… maar met zo iets zullen ze toch geen grappen maken hé? hoop ik/denk ik.

       
  4. De Repel

    april 10, 2010 at 12:54

    Wat een fijne layout heb je meid…mooi.

    Volgens mij praat die apotheker van jou uit zijn nekharen: paracetamol is paracetamol. Repel de chemicus kan het weten!

     
    • zeezicht

      april 10, 2010 at 18:12

      Ja dat dacht ik ook maar, het is een heel goede apotheker, maar hij geeft graag commentaar op mijn huisdokter! (misschien op andere ook)

       
  5. Menck

    april 10, 2010 at 13:08

    Een dokter heeft pillenkennis, maar een apother geen dokterskennis. Dus…

     
    • zeezicht

      april 10, 2010 at 18:13

      In Nederland zullen ze toch ook niet zomaar iets verkopen zeker, er zal wel controle op zijn.

       
  6. libelleke

    april 10, 2010 at 14:31

    Jeezes,zoveel verschil,zo zie je maar,maar wat is echt??
    daaag
    watervrouwtje

     
    • zeezicht

      april 10, 2010 at 18:15

      dat verschil bestaat al lang hoor.
      er is ook al veel discussie over geweest.

       

Geef een reactie

 
