RSS

Geen cd’s meer!

10 Apr

Ik had me voorgenomen om geen cd’s meer te kopen, wegens minder interesse… maar heb me laten verleiden door Susan Boyle.

Een stem als kristal! Er staan verschillende songs op die me wel kunnen bekoren.

Zoals deze ‘cry me a river’ een beetje jazzy.

Maar ze zingt ook nog ‘amazing grace’  en ‘silent night’ en nog enkele bekende gospelachtige songs.

De begeleiding op piano had soms wat verfijnder mogen zijn, maar met gitaar klinkt het uitstekend.

In de winkel stond de cd bij ‘pop’ , ik zou ze eerder sorteren bij gospel.

Het is ook steeds mooi om op youtube haar optreden voor de jury te zien. Die medelijdende blikken veranderen al snel in grote verwondering en ik vind het prachtig hoe Simon zijn mond openhangt van verbazing.

Vanaf dat moment heb ik een groot ontzag voor zo’n talent. Ze mag dan een beetje excentriek zijn, who cares!

Nu alleen maar hopen dat de video niet verwijderd wordt van mijn blog!

 
6 reacties

Geplaatst door op april 10, 2010 in dagboek, favorieten, het leven, muziek, Speciaal, susan boyle, uniek, youtube

 

6 Reacties op “Geen cd’s meer!

  1. Menck

    april 10, 2010 at 22:39

    Het is dan ook een jazz-nummer van oorsprong. In 1953 geschreven door Arthur Hamilton voor Ella Fitzgerald, maar voor het eerst gezongen door Julie Londen in 1955. Het nummer werd nadien ontelbare malen gecoverd, maar niets kan tippen aan die ongelooflijk sensuele originele uitvoering:

     
    • zeezicht

      april 11, 2010 at 09:47

      Mooie muziek! Als ik mij niet vergis werd het ook gezongen door Marilyn Monroe?
      maar Susan B. doet het ook niet slecht.

       
  2. muggenbeet

    april 11, 2010 at 07:11

    een reuze-poster van Susan hangt boven mijn bed. 🙂

     
    • zeezicht

      april 11, 2010 at 09:48

      Oei! Hopelijk ene van na haar make-over?
      Euh… ik hou het bij de muziek. 😉

       
  3. chelone

    april 13, 2010 at 21:56

    Dat vrouwtje heeft de aandacht zeker verdiend en ik gun het haar van harte maar een cd van haar zou ik nu niet direct in huis halen.

     
    • zeezicht

      april 14, 2010 at 07:43

      Ik koop ook nooit een cd voor één enkel liedje, maar hier staan er verschillende op die ik mooi vind.
      het is muziek voor wanneer ik zo’n bluesy dag heb.

       

Geef een reactie

 
