RSS

Nu dat alweer!

23 Apr

Drie maal per week ga ik nu naar de kinesist om mijn arm en schouder te laten masseren, zodat mijn pijnlijke spieren loskomen.

Ondertussen is het ook goed voor de lymfvaten-drainage. Mijn arm is niet dikker dan normaal, maar pijnlijker dan net na de operatie.

Omdat het niet zo ver is, ga ik er te voet  naartoe. Leuk, een voormiddagwandeling, goed voor mijn benen.

Vóór de massage krijg ik een verwarmd kussentje op mijn bovenarm en hals en daaronder twee stickers die mij elektrocuteren 😉 schokken geven, van kriebelend tot spastisch.

Er wordt mij gezegd als het te warm is, roep dan maar.

Oké, het voelt wel warm aan, maar toch goed te verdragen. Misschien had ik eraan moeten denken dat er plaatsen zijn waar mijn huid gevoelloos is, niet dus…

Resultaat:  na drie beurten kiné… ’s avonds een dikke open blaar op mijn schouder! Nu is daar dus wel gevoel. nl: pijn!

Heel onverwacht, wie denkt er nu aan zo’n resultaat?

Nog even dit:  vorig jaar rond deze tijd, dacht ik nooit meer te zullen verjaren… verkeerd gedacht, want nu  zondag de 25ste komt er weer een jaar bij. Het voelt toch een beetje aan als een overwinning…

 
25 reacties

Geplaatst door op april 23, 2010 in bijwerkingen, dagboek, het leven, kanker, kinesist, massage

 

Tags:

25 Reacties op “Nu dat alweer!

  1. elke

    april 23, 2010 at 20:52

    Amai, dat moet toch wel heel warm geweest zijn dan! En het lijkt me wat optimistisch om te zeggen dat dit het gevoel teruggebracht heeft. En pijnlijk ook.

    Uiteraard: proficiat met je verjaardag zondag! Een verdiende overwinning. Geniet ervan!

     
    • zeezicht

      april 23, 2010 at 21:39

      Ik bedoelde niet direct dat zo mijn gevoel is teruggekomen, maar dat het nu pijn doet.

      bedankt voor de wensen. 🙂

       
  2. Elly

    april 24, 2010 at 09:07

    Beterschap! Dat ‘verdoofd’ gevoel van na de operatie is bij mij nooit meer weggegaan. Blijven oppassen dus zou ik zeggen.

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je ziet het hé: never say never…

     
    • zeezicht

      april 24, 2010 at 15:00

      Dat verdoofd gevoel is vooral waar ze de lymfeklieren weggenomen hebben. Naar het schijnt moeten ze daar ook zenuwen voor doorsnijden.
      Ik kan mij ook niet voorstellen dat zoiets terug aaneen groeit;
      Bedankt voor de felicitaties!

       
  3. Annick

    april 24, 2010 at 14:24

    Alvast proficiat met je verjaardag !

    ps: Die warmte zal goed doen voor je spieren, maar voor je arm langs de geopereerde kant is dit denk ik niet goed. De bloedvaten in je arm gaan uitzetten van de warmte en de kans om zo een dikke arm te krijgen is groot. Dat hebben ze mij toch gezegd in het ziekenhuis destijds. Daarom dat ik ook geen té warm bad mag nemen, of zonnebaden of in de sauna. Dat zijn allemaal tips om een dikke arm te voorkomen, want als het vocht zich gaat ophopen, ben je nog verder van huis. Misschien toch eens informeren bij de huisarts of bij de oncoloog. En er is ook nog een verschil met masseren en lymfedrainage laten doen. Als het niet lymfedrainage van Vodder is, is het soms nog slechter dan niks te laten doen. Ik ben ook gestopt bij een bepaalde kinesist omdat ze de Vodder methode niet onder de knie hebben.

     
    • zeezicht

      april 24, 2010 at 15:05

      bedankt voor de proficiat!
      Ik heb ook zo mijn twijfels over die warmte. Geen warm bad nemen en niet in de zon zonder mouwen, dat weet ik al.
      waar ze mijn spieren gemasseerd heeft is er al een ontsteking, waar ik ontstekingsremmers moet voor nemen. Zo geraak ik ook niet verder!

       
      • Annick

        mei 4, 2010 at 12:42

        Dat klopt.. plus nog dat onstekingsremmers slecht zijn voor je darmen.. ik ben er moeten mee stoppen, ik kreeg er bloedingen van. Weet je, na een tijd verhoogt je pijngrens wel.. en kan je al wat meer verdragen. Het is erg, maar zo is het nu éénmaal.. we staan ervoor en we moeten erdoor, hé, zolang de de moed niet verliezen.. dat is het allerbelangrijkste.

         
  4. Annick

    april 24, 2010 at 14:32

    Ik was nog vergeten te antwoorden op je vraag..

    Dit gedicht is zelfgeschreven op een moment dat het me allemaal wat teveel werd..

    Geen mens begrijpt wat ik bedoel
    niemand weet wat ik nu voel.
    Het is die pijn in mijn hart
    mijn gedachten zijn zo zwart.

    De mensen denken
    alles is achter de rug.
    Maar alleen ik weet
    ik krijg mijn oude leven niet terug.

    Een deel van mij ben ik kwijt
    ik denk er vaak aan terug met spijt.
    Maar het was de juiste beslissing
    wie weet hoe het me anders verging.

    Ik moet doorgaan
    maar ik weet niet
    hoelang ik dit nog kan doorstaan.

    De andere gedichten vond ik op internet of kreeg ik van lotgenoten.

     
    • zeezicht

      april 24, 2010 at 15:08

      Dit is mooi! Ik herken mij daar helemaal in.
      Hoe leg je aan iemand uit wat voor soort vermoeidheid je voelt?
      Het antwoord is meestal: maar je ziet er toch goed uit?

       
  5. zehu

    april 24, 2010 at 22:45

    Ik wens je een fantastische zonnige zondagse verjaardag toe!

     
  6. tricky

    april 25, 2010 at 18:18

    oh, je bent jarig, wat leuk! hartelijk gefeliciteerd hoor!
    en ja, verjaren is niet meer hetzelfde hé, als voor je ziek
    werd… het krijgt een heel andere dimensie!

    en wat je arm en de kiné betreft, ik zou ook voorzichtig zijn met warmte, kreeg ook het advies om met mijn benen
    (tja, andere regio bij mij hé) niet in een te warm bad te gaan,
    noch in de sauna, enz…
    en ook de kiné moet idd de juiste zijn… te veel kinesisten
    denken dat ze lymfedrainage geven, maar het moet idd
    wel Vodder zijn…
    sterkte ermee

     
    • zeezicht

      april 25, 2010 at 18:45

      Bedankt voor de felicitaties!
      maar vorig jaar zat ik met het dilemma: zou ik naar de dokter gaan of niet.
      Ja die kiné, daar klopt iets niet mee. Die brandblaar en ontsteking helpen mij zeker niet vooruit.
      Zal eens vragen achter die Vodder.

       
  7. Menck

    april 25, 2010 at 22:02

    Een late maar daarom niet minder gemeende gelukkige verjaardag, Speedy! Moge je er – en dat meen ik uit de grond van mijn hart – nog hééééééééééééél veel jaren bijdoen!

     
    • zeezicht

      april 26, 2010 at 08:03

      Heel erg bedankt Menckske!
      maar te laat ben je nooit, zeker als mijn klok achterloopt, kijk maar naar de volgende reactie. 😉

       
  8. chelone

    april 25, 2010 at 23:39

    Op jouw bloguurwerk is het nog geen twaalf. Dus nog net op tijd om je een fantastische verjaardag te wensen.
    En een immense SMAK!

     
    • zeezicht

      april 26, 2010 at 08:05

      Hahaha, slim gezien van je!
      En smak met veel dank in ontvangst genomen! 🙂

       
  9. Affodil

    april 26, 2010 at 08:07

    Met een dagje vertraging: een welgemeende gelukkige verjaardag!

     
    • zeezicht

      april 26, 2010 at 14:06

      Och, wat heet vertraging? In elk geval erg bedankt!

       
  10. sneeuwkoningin

    april 26, 2010 at 09:20

    inderdaad,een dagje vertraging om jou een welgemeende gelukkige verjaardag te wensen.Ik ben even weg geweest om de bekende redenen maar niettemin vind ik het super dat je die vreselijke ziekte aan het overwinnen bent.Sneeuwkoningin staat aan de zijlijn te supporteren maar kijkt wel even bedenkelijk naar de kinesist die schouders verbrandt…denk wel dat je je aandeel al ruimschoots hebt doorstaan xxx

     
    • zeezicht

      april 26, 2010 at 14:11

      Bedankt voor de wensen!
      maar de verbranding… ja dat komt omdat ik gevoelloze plaatsen heb. Als ik had kunnen zeggen: het is te warm, was er niets aan de hand.
      Ik maak me ook zorgen over de massage, heb ontstekingsremmers moeten nemen. Wanneer mijn spieren te hard aangepakt worden, krijg ik een ontsteking.
      Het is nog niet voorbij…

       
  11. Margogogo

    april 26, 2010 at 11:51

    Zoals het een echte diesel betaamt kom ik weer een dag telaat, maar daarom niet minder gemeend: 1 GELUKKIGE VERJAARDAG, ZEEZICHTJE!
    En dat er nog vele gezonde gelukkige mooie jaren mogen volgen!

     
    • zeezicht

      april 26, 2010 at 14:12

      Bedankt Margootje!
      Hoe zou het komen dat je twee keer in spam stond?
      Maar ik heb je bevrijd. 🙂

       
  12. Meneer

    april 26, 2010 at 19:43

    Alsnog gelukkige verjaardag gewenst Zeezichtje!
    En wij weten ten minste nu dat hij zonning was.

    Allerbeste vijgen na Pasen van,

    Madame en Meneer

     
    • zeezicht

      april 27, 2010 at 07:40

      En of hij zonnig was!
      Bedankt Madame en Meneer, en… ik lust wel vijgen hoor, zelfs na Pasen! 🙂

       

Geef een reactie

 
