RSS

Klassiek in de kerk.

20 Mei

Dit bedoelde ik dus met de bewering dat mijn muziekkeuze heel uitgebreid is.

Met H. naar een klassiek concert in de kerk. Een koor geschoolde stemmen, van een universiteit uit Texas, op tournee door Europa. Volledig a-capella.

Zestien personen, met fantastische stemmen. De Latijnse gezangen lagen mij iets minder, omdat ze nogal lang duurden.

Deze ‘deep river’ sprak mij het meeste aan, omdat mijn hart zich dan precies opent. Dit is wel een andere groep, ook mooi.

Maar dewelke wij gezien en gehoord hebben, klonk nog veel mooier. Misschien door de soliste met de hemelse stem.

Het is een negro-spiritual.

Na afloop stonden de zangers aan de uitgang om iedereen persoonlijk te bedanken voor hun komst, wat heel sympathiek overkwam.

 
8 reacties

Geplaatst door op mei 20, 2010 in dagboek, muziek, Speciaal, youtube

 

8 Reacties op “Klassiek in de kerk.

  1. Tess

    mei 20, 2010 at 18:32

    Och kippenvel! Ik ben echt een sucker voor zo’n muziek.
    Ik denk dat ik live met de tranen in mijn ogen zou zitten.

     
    • zeezicht

      mei 20, 2010 at 18:52

      Och ja, het kippenvel ben ik nog vergeten te vermelden en tranen kwamen ook hoog…

       
  2. libelleke

    mei 20, 2010 at 21:05

    Ja,Zeezicht,A-capella is prachtig,maar ook Gregoriaans gezang is mooi,vind ik toch

     
    • zeezicht

      mei 21, 2010 at 08:56

      In de gepaste omgeving, met de akoestiek van een kerk, is dat allemaal mooi.

       
  3. sneeuwkoningin

    mei 22, 2010 at 00:47

    Mooi,heel mooi…Ik kreeg er volledig kou van.

     
    • zeezicht

      mei 22, 2010 at 09:29

      mensen zijn vóór of tegen…
      voor mij heeft het iets…

       
  4. hildeken

    mei 22, 2010 at 09:44

    ’t was toch de moeite hé

     

Geef een reactie

 
