RSS

genk is weer een bruisende stad!

07 Jul

In die lange grauwe, koude winter zag alles er ook zo uit. Waar bleef de lente? Nergens was het echt gezellig…

Of lag het aan mij? Ik weet het eigenlijk niet… mijn inspiratie was een tijdje zoek… er malen zoveel dingen door mijn hoofd, maar niets om een logje over te schrijven.

Maar het begin van de zomer heeft precies alles weer doen herleven.

Plots veranderde er iets, een stad heeft zomer nodig, net zoals de mensen die er wonen of passeren.

Meer volk in de straten brengt kleur in die ruimte. Je loopt niet meer alleen rond.

Het begon met Genk on stage, wat veel mensen nog kennen als ‘Swinging Genk’ , eigenlijk toch ook niet mis.

Door het prachtige weer is er veel volk op afgekomen, er wordt gesproken van een record. Drie dagen volle bak muziek, eten en drinken. Ja, een beetje decadent misschien in deze tijden, maar de optredens zijn gratis. (alhoewel het niet zeker is dat het zo gaat blijven)

Nieuw was wel dat het jeugdpodium, J-Factor, verplaatst werd naar de festivalweide, hier tegenover. We wachtten af met gemengde gevoelens, want dit podium, dat vroeger aan de kerk geplaatst werd, zorgde ook voor het meeste lawaai. Gelukkig werd er net daarvoor een wet gesteld op het geluidsniveau. De organisators tekenden ook de overeenkomst, dat ze niet boven de 103 decibels zouden gaan.

Toen ze op vrijdag begonnen, leek het even fout te gaan… muziek was er niet te horen, wel bassen die het hele gebouw deden daveren…

Nee, dit ging ik niet uithouden, desnoods ging ik bij mijn zoon slapen.

Maar blijkbaar was het een test, en voor de rest viel het wel mee, maar er zijn altijd mensen die niets kunnen verdragen.(dat hoor je dan later)

En ja,  juli, zondagsmarkt, de grootste van Vlaanderen wordt hier gezegd. Daar ook een podium met optredens allerhande, en dat elke zondag van juli en augustus. Er stond ook een kleine kermis (met een frituur; een frietje uit de hand in een puntzakje, lèkkèr!)

De solden waren dan ook al begonnen, en door het mooie weer: overal terrassen! En in het keuren van terrassen ben ik héél goed! 🙂

Elke zomerdinsdagavond, zijn hier ook de Parkies-optredens, met bekende namen. Maar het viel mij op dat het gisteren precies wat vroeger gedaan was, de voetbal zeker?

De warmte maakt zo loom, maar ik kan ondertussen al veel langer wandelen. Mijn haar is teruggekomen in de vorm van een krullenbol. Mij goed dat er uiterlijk niets meer aan mij te zien is, ik hou niet van medelijdende blikken en word ook niet graag beklaagd.

De behandeling bij de kinesiste valt goed mee, behalve dat mijn brein soms door vermoeidheid niet zo op zijn best is.

Volgende week moet ik naar het ziekenhuis voor mijn grote ‘keuring’ , benieuwd hoe het staat met mijn K-dingetjes…

 

Tags:

25 Reacties op “genk is weer een bruisende stad!

  1. tijdtussendoor

    juli 7, 2010 at 20:32

    Ik duim keihard mee voor volgende week!

     
  2. veerle

    juli 7, 2010 at 20:38

    Spannend. Ik duim natuurlijk ook heel hard mee.

     
  3. Menck

    juli 7, 2010 at 21:14

    My thumbs are up, Speedy!
    Ach, en kijk: nog nooit bezocht ik Genk. Veel positiefs over gehoord, dat al wel. Misschien moet ik een uitstap naar het verre Limburg maar eens als een punt op mijn agenda plaatsen (ook al zijn daar momenteel net iets te weinig blanco plaatsjes op te vinden). Ik hou het mezelf tegoed.

     
    • zeezicht

      juli 8, 2010 at 09:37

      haha, het verre Limburg… ik vind dat zo grappig!
      wij zeggen toch nooit het verre zeetje?

       
  4. zeezicht

    juli 8, 2010 at 09:36

    Bedankt allemaal voor die duimen!

     
  5. watervrouwtje

    juli 8, 2010 at 14:06

    Niet alleen de stad heeft de zomer nodig ook wij.
    Ik duim mee voor volgende week,Zeezicht

     
  6. Wil/Zizy

    juli 8, 2010 at 14:26

    Als eerste natuurlijk! Hoop ik dat je keuring 😉 goed verloopt en de uitslag goed is. Dankan je de rest van de zomer,mocht deze überhaupt slechter worden.. zeker zonnig door. :-))
    De lente was een ramp… Ik ben gen wintermens.. dus keet uit naar de lente zon… ik kan daar zo van genieten net zoals van de na zomerzon…. Ik wil zolang mogelijk buiten doorbrengen.
    En ja dan nu de feesten .. ze komen weer los.. heerlijk.. pas een blues festival geweest ..voor het eerst! en door heel het stadscentrum podiums met optredens .. het was een groot succes..mede door het weer natuurlijk. DROOG! en de cultuur borrelt… met diverse optreden s 4 x in de zomer,een wijk zomerfeest… de branders feesten.. enz enz .. en allemaal (nog) gratis. HEERLIJK.

    Voor nu zit ik binnen even af te koelen…

    Groetjes Uit Holland :-)))

     
  7. Wil/Zizy

    juli 8, 2010 at 14:32

    Zeeezicht..ik kan je schilderwerk niet vinden!? waaronder moet ik die zoeken?

     
    • zeezicht

      juli 8, 2010 at 20:05

      op mijn vorig blog:speedy.
      bij het logje: de blik van speedy, zie je drie schilderijen na elkaar.

       
  8. Wil/Zizy

    juli 9, 2010 at 08:32

    Yep, gevonden. Het was wel even zoeken..;-)
    Heel divers zijn ze… Zijn ze allemaal na geschilderd? Wat op zich al een kunst is! Vind de hond heel goed… want ogen zijn zo moelilijk… en de dame in het theater spreek mij erg aan.. Las dat je werken met olie verf niet zo prettig vind .. heb je al eens de combinatie van acryl met olieverf geprobeerd.. en een haarfaun bij de hand wil ook wel eens helpen :-)))

    Groets. Wil/Zizy

     
    • zeezicht

      juli 9, 2010 at 11:51

      Ik gebruik soms foto’s om te schilderen, maar maak ook wel eens stillevens.
      voorlopig kom ik niet aan schilderen toe, omdat ik andere dingen aan mijn hoofd heb. Maar ik ga misschien wel een pagina maken met schilderijen.

       
  9. affodil

    juli 9, 2010 at 08:50

    Mijn duimen staan volledig tot jouw beschikking, Zeezicht!

     
    • zeezicht

      juli 9, 2010 at 11:48

      Bedankt! Ik krijg een hele verzameling bijeen! 🙂

       
  10. V.

    juli 9, 2010 at 20:15

    Ik duim mee voor jou voor volgende week!
    Wat Genk betreft. Ik ben er enkele malen geweest maar telkens voor afspraken voor het werk. Nog nooit echt bezocht eigenlijk. Ge ik wel eens doen. En dan liefst met mooi weer. Een stad heeft zon nodig, dat maakt alles veel mooier en levendiger.

     
  11. tricky

    juli 9, 2010 at 21:02

    ook hier ‘two thumbs up’ voor volgende week!

    en genk, ja, genk… ik zat er ooit 6 jaar op school, en heb er wel goeie herinneringen aan (de eerste kus enzo, weet je wel!)
    de zondagsmarkt, daar hield ik vroeger heel erg van, maar de laatste jaren is het me wat té druk, al plan ik wel van nog eens af te komen… lekker snuffelen tussen de ‘rommeltjes’…

     
  12. chelone

    juli 10, 2010 at 21:13

    Aan je enthousiasme te merken, zullen de resultaten van volgende week zeker meevallen.
    Mij kan je bij deze ook aan je duimenverzameling toevoegen.

     
    • zeezicht

      juli 11, 2010 at 16:03

      leuk hé zoveel duimen! In gedachten kan ik ze voor mij zien allemaal op een rijtje. 🙂

       
  13. dulcera

    juli 14, 2010 at 16:52

    “De” Limburg is ook bijzonder mooi, en dat heb ik niet van horen zeggen maar van erdoor te rijden 😉

    Ik ga ook aan de slag met die kaarsjes en die duimen!

    heel veel lieve groetjes!

    xxx

     
  14. Annick

    juli 15, 2010 at 15:45

    hoe was de “grote keuring” ? ps: ik heb ook krullend haar overgehouden aan mijn ziek-zijn.. maar nu.. na 7 jaar begint het precies weer te ontkrullen..

     
    • zeezicht

      juli 15, 2010 at 20:35

      ik ga er een logje over schrijven.
      Als er iets niet goed was, ging ik gebeld worden door het ziekenhuis, voor vrijdag… heb niets gehoord… 🙂

       
  15. Alois

    juli 19, 2010 at 17:59

    Swinging Genk was gezellig, Genk on Stage is platte commerce.

     

Geef een reactie

 
