Hoe ‘YES’ veranderde in ‘NO’!

GSM’s kunnen soms wel lang meegaan. Er zijn natuurlijk mensen die altijd de laatste nieuwe snufjes willen.

Mijn toestel was minstens vijf jaar oud of meer, ik weet het niet meer zo juist. Een goede batterij is bij lang gebruik heel belangrijk.

Maar daar was nog praktisch geen sleet op, en vermits ik nog niet tot de ‘wegwerpgeneratie’ ben toegetreden, kon ik mijn babbelding  niet  zomaar wegdoen. Moeilijk om daar afscheid van te nemen. Alhoewel ik al een nieuwe in huis had (eens gratis gekregen bij de een of andere actie), maar het was een ander merk en dus… een ander menu.

Vroeger was ik ook in het bezit van een huistelefoon, maar voor mij was een mobieltje voordeliger, dus weg met de antiek!

De knop die het meeste gebruikt wordt is de yes-knop. Daar begon wel al een beetje sleet op te komen. Soms reageerde deze knop niet onmiddellijk, zodat er opnieuw gedrukt moest worden. Het resultaat was dan dat er twee standen ineens doorgingen. Echt een probleem was dat toch nog niet.

Tot vorige donderdag… peut-peut… een berichtje van H. die momenteel in Egypte op vakantie is. Ik druk goed door op yes… en met afgrijzen zie ik achtereenvolgens op het schermpje: bericht verwijderen… het bericht is verwijderd… aaaaaaaaaaaaaaaaarrrggghhh… zonder dat ik er iets aan kon doen.

Ik probeerde nog te zoeken, maar het bericht was en bleef weg…

Dat deed de emmer overlopen, nu vloog em eruit!

Mijn antwoord met uitleg vertrok heelhuids en dat was de laatste dienst welke deze GSM mij hoefde te verlenen.

De nieuwe was snel geïnstalleerd en al bij al valt het menu nog mee. Het is effe aanpassen.

Maar bij de eerste streek dat mijn mobieltje mij levert, vliegt het onmiddellijk!

24 thoughts on “Hoe ‘YES’ veranderde in ‘NO’!

  1. Vroeger sprak men van koelkasten.
    Nu schijnen het alles kunnende agenda’s, camera’s, minicomputers, stereo’s en video’s te zijn, waar je toevallig ook mee kunt bellen.
    Ach als ik er mee kan bellen vind ik het al lang goed ….
    Fijne zondag.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.

    1. ik herinner mij hoe blij mijn moeder was met haar eerste koelkast!
      nee, al die snufjes hoef ik ook niet, als ik kan bellen en berichten sturen is het goed;
      maar mijn gsm moet wel doen wat IK vraag. 🙂

  2. Die van mij is dit jaar ook vijf jaar geworden, en hij doet het ook nog altijd (geen haperende knopjes of niks) er is alleen een klein stukje afgesprongen (één keer heeft de dochter hem in haar handen gehad, en hopla!) maar dat is voor mij geen reden om hem weg te doen. En ik laat me ook wijsmaken dat de gsm’s tegenwoordig zo gemaakt zijn dat ze maar een jaartje of zo kunnen meegaan, daarna zijn ze onherroepelijk kapot. Dus hou ik nog maar wat vast aan dat oudje, tot de gsm makers inzien dat elk jaar een andere gsm voor sommige mensen echt wel wat te veel van het goede is! 😉

  3. Op de kop af negenendertig euro heeft mijn mobiel kleinood me gekost. En zie: het werkt nog eens perfect bovendien. Ik kan bellen, ik kan sms’en. Moet het iets meer zijn? Bijlange niet.

  4. ik heb een nieuwe van mijn werk en dat is nog altijd een hoop miserie omdat ik er niet mee overweg kan. Ik denk er sterk over om de kaart in mijn oude vertrouwde te steken.

  5. Ik doe ook altijd lang met een gsm. Veel heb ik niet nodig, zolang ik kan bellen en sms’en is het voor mij meer dan genoeg. Ik ben ook altijd van mening geweest, dat hoe meer opties erin zitten, hoe sneller het kapot kan gaan! Neen dank u hoor!

  6. Ik weet niet zo goed waar ik het aan verdiend heb (of toch wel: ik heb fijne vingertoppen, dus kan ik beter met kleine knopjes overweg) maar ik ga in de familie door voor de techneut bij uitstek. Eigenlijk heb ik maar 2 dingen méér dan mijn geliefden: geduld en de gewoonte om een gebruiksaanwijzing te lezen. En dus ben ik met gemiddeld 5 gsm’s vertrouwd, want uiteraard heeft iedereen een net ietsje ander systeem aangeschaft. Plus nog eentje van mijn werk ook. En laat ik nu bij 8/10 oproepen net in de knoop raken met het vaste toestel op mijn bureel…

  7. mijn gsm is er eentje van net geen 50 euro, eentje waarmee ik kan bellen en sms’en. Geen andere snufjes aan mijn gsm, dankuwel, ook al heb ik er een dure liggen met vanalles erop en eraan, gekregen van ’t werk, maar dat ding kan ik dus echt niet gewend geraken. Hoe meer snufjes, hoe minder tof, vind ik.

  8. Ik ben de gelukkige bezitter van een Blackberry, weliswaar via mijn werkgever. Mogelijkheden zat en je kan er zelfs mee bellen!
    Ik wens je hoe dan ook veel plezier met je nieuwe gsm

  9. Ik zweer nog altijd bij de antieke huistelefoon. Na 17:00 telefoneer je namelijk volkomen gratis naar andere antiquiteiten zonder dat ie na uren getelefoneer opgeladen dient te worden.
    Voor mij is de GSM nog altijd een vervelend ding dat je steeds moet gaan zoeken en dat jou steeds tracht te vinden.

  10. zolang mijn gsm werkt, geen nieuwe.. altijd dat aanpassen om er deftig mee te kunnen werken.. pff.. mijn eerste gsm ging 7 jaar mee met 1 batterij.. dus dat was de beginperiode, nu doe ik gemiddeld 3 jaar met eentje… wat ik persoonlijk weing vind, maar ja, als het spel niet meer marcheert moet er wel een andere in de plaats komen, hé.. wij hebben ook geen vast toestel meer, veel te veel controle van bepaalde mensen om te zien of we al dan niet thuis waren.. weg ermee dus.

Geef een reactie

