RSS

Iets met bloemen.

20 Feb

Eigenlijk heb ik twee tegenstrijdigheden met bloemen.

Snijbloemen moeten mij niet, of is het andersom?

In een vaas zijn ze heel mooi, maar meestal laten ze na een dag of twee hun kopjes al hangen.

Hoe zou dat komen… geen flauw idee. Voor mij hebben afgesneden bloemen al de voorbestemming van: Weldra zijn we dood… droevig en spijtig van het geld.

Vroeger had ik een tuin vol bloemen, maar ik kan mij niet herinneren dat ik er ook maar één afsneed. In de buiten gingen ze zoveel langer mee dan in een vaas.

Maar potplanten… daar ben ik fier op, die doen het goed bij mij. Die geven een teken van leven, als ze er een tijdje ‘minder’ uitzien, dan kunnen ze zich nog altijd herpakken.

Zoals mijn orchideeën, deze beauty’s staan bijna het hele jaar in bloei! Meer moet dat niet zijn… 🙂

 
10 reacties

Geplaatst door op februari 20, 2011 in bloemen, dagboek, foto's, orchideen, tuin

 

Tags:

10 Reacties op “Iets met bloemen.

  1. tante annie

    februari 21, 2011 at 11:18

    ojee dat heb ik nu totaal niet.

     
  2. watervrouwtje

    februari 22, 2011 at 14:51

    Mooi die orchidee,potplanten zijn bij mij ook de enige die het goed doen.
    daaaaag

     
    • zeezicht

      februari 23, 2011 at 09:36

      gelukkig dat er een verschil is, want anders… zonder bloemen…

       
  3. Dorien

    februari 24, 2011 at 15:38

    schone bloemen. Ik heb twee kleine neporchideeën gekocht voor in mijn haar. Ik heb erg donker haar en dat combineert altijd prachtig met bloemen, dan ben je precies van Tahiti ofzo ;-). En, dat soort bloemen gaan echt jaren mee! :-p

    Bij mij thuis doet alleen ons vetplantje het goed. Snijbloemen gaan bij ons ook altijd snel afhangen.

     
  4. zeezicht

    februari 24, 2011 at 16:06

    ja nep-orchideeën zullen zeker lang meegaan! 🙂

     
  5. chelone

    maart 1, 2011 at 21:46

    Orchideeën, ze worden altijd beschouwd als moeilijke plant maar als ze voldoende licht en af en toe wat zorg krijgen, trotseren ze alles en geven ze heel veel voldoening!

     
  6. zeezicht

    maart 2, 2011 at 08:59

    ik vind orchideeën helemaal niet moeilijk.
    maar ik veronderstel dat de meeste mensen ze teveel water geven. Ze mogen echt eens heel droog staan, dat bevordert de bloei.
    Licht willen ze ook, maar de volle zomerzon moet een beetje vermeden worden.
    Ach ja, zoals met zoveel dingen telt het gevoel ook een beetje.

     
  7. Bloem

    maart 13, 2011 at 07:14

    Iets met Bloemen …
    kan ik alleen maar toejuichen 🙂

     

Geef een reactie

 
