Drie maanden later.

Nu blijkt dat mijn vorige uitslagen niet zo goed waren! Maar daar hebben ze me toen niets van verteld. Tot nu, ik moest een nieuw bloedonderzoek ondergaan, naar het scheen werkten mijn nieren niet zo goed.

Dat was wel even schrikken.

Maar de uitslag was blijkbaar toch goed: suiker, cholesterol, witte en rode bloedcellen, lever, nieren…

Alleen de schildklier nog niet helemaal (maar toch gebeterd), daar moet ik nu een pilletje voor nemen: L-Thyroxine, de laagste dosis, 25mg.

Als ik er zo over nadenk, dat was in de tijd toen ik naar de kinesiste ging, toen ging het mij inderdaad niet zo goed.

Mijn tumormarkers waren toen licht gestegen, maar nu toch weer gedaald naar 19.

Ik zei terloops tegen de huisdokter dat ik wat last heb met mijn gewicht. Zijn antwoord was voor de eerste keer: dat is niet zo erg, integendeel, het is een teken dat je de goede weg opgaat. Mensen met K, die enkel maar vermageren, dat is minder. Stomverbaasd was ik toen hij dat zei, maar soit…

Dat betekent nu niet dat ik er mijn kas aan ga vegen, nee, ik probeer mijn gewicht in toom te houden. Het is zo vervelend wanneer je kleren gaan spannen. Ik weet dat het met de medicatie te maken heeft, dus zal het ooit wel eens beteren (voor er geen enkele maat mij nog past)

Begin maart moet ik op controle bij de gynaecoloog en in mei naar de oncoloog.

Dus nu spreken twee dokters elkaar tegen over mijn toestand, benieuwd hoe we dat gaan oplossen.

Alleen de vermoeidheid kan ik niet overwinnen. Het lijkt goed en wanneer ik vijf minuten gelopen heb, kan ik plots zo moe worden, dat ik ergens moet gaan zitten of terug naar huis gaan. Als ik durfde ging ik op vakantie, maar ben bang dat het niet lukt.

Het is nu bijna twee jaar geleden dat het noodlot toesloeg en ik vrees dat ik nog veel geduld zal moeten opbrengen.

32 thoughts on “Drie maanden later.

  1. Dokters die elkaar tegenspreken lijkt me een pest. Wie moet een mens dan geloven eigenlijk?
    Op je plooi proberen komen, neemt hoe dan ook tijd in beslag. Veel courage!

    btw: ik vind de nieuwe layout heel geslaagd!

    1. Zelf weet ik toch dat ik mij beter voel dan drie maanden terug.
      Maar ik moet pas in mei een nieuw bloedonderzoek krijgen. Dan zullen we zien of ze akkoord gaan.

      de layout stond vandaag als nieuw aangegeven.
      ik probeerde het uitzicht en het beviel mij onmiddellijk.

  2. Mijn vrouw neemt dat ook L-dingens maar de dosis die je vermeld klopt niet denk ik . Is het niet nanogram i.p.v. miligram ?. Een slechtwerkende schildklier verdikt ook. Misschien helpt die L dingens wel om je gewicht onder controle te houden.
    Je voelt je beter dat is al heel wat alleen jammer van die vermoeidheid. Ik wens je alvast veel sterkte en heel aangenaam leven. Probeer de angst te negeren. ’t Is moeilijk maar bezig blijven is de boodschap denk ik.

    1. je hebt gelijk, ik zag mg.
      hopelijk helpen die L dinges, ik merk er nog niet veel van. Wel minder hartkloppingen en geen overslagen.
      Och angst heb ik eigenlijk niet, maar je kan de toestand niet negeren en weet dat je er rekening mee moet houden.
      En bezig blijven, dat lukt wel.

  3. Medicatie kan heel wat impact hebben op je gewicht. Maak je daar niet te veel zorgen over als je weet dat je de kilo’s nadien weer zal verliezen.
    Een vakantie doet misschien veel meer deugd dan je nu kan inschatten. Laat je lichaam spreken en beslis wanneer je er klaar voor bent.
    Even weg van hetgeen je hebt meegemaakt, even niet teveel nadenken, je laten meeslepen, jezelf verwennen en laten verwennen.

  4. Ik ben enkele kilo’s bijgekomen, maar nu staat het stil (ik moet wel opletten)
    Het is moeilijk om op vakantie te gaan, een dag gaat het en de andere dag niet.
    Ik wil dan meedoen met de anderen en daar ontstaat de twijfel;

  5. Ik kom niet zo heel vaak meer hier….maar af en toe blijk ik neuzen bij je. Om te kijken of het hopelijk steeds een beetje beter met je gaat…

    Alle leifs van mij (lognaam iets anders, maar ik ben het gewoon hoor…)

    Liefs

  6. K is een wrede ziekte hΓ©! vervelend dat de dokters elkaar tegenspreken, wat moet je dan hΓ©!?
    en ja, de vermoeidheid en de gewichtsklachten en … herkenbaar, en niet leuk!
    hoop dat je bij de gyne wat goed nieuws kreeg?!
    sterkte daar hoor, en geniet van het lentezonnetje!

  7. och de gyne heeft mij niet veel wijzer gemaakt, buiten een afspraak over drie maanden voor een mammografie.
    In mei moet ik naar de oncoloog en die zal beslissen na een nieuw bloedonderzoek of er iets anders moet gebeuren.
    eigenlijk werken die dokters niet samen.
    en het lentezonnetje ja, daar geniet ik van. we hebben hier nu ook verschillende verwarmde terrassen (koffieshops)
    dus ik heb al veel koffietjes buiten gedronken.
    hopelijk lukt het jou ook een beetje? xxx

  8. Ai, elke keer weer bang afwachten of het goed gaat zijn.
    Het is een ziekte die je niet meer loslaat eh?
    Maar, het wordt lente, de zon schijnt en dan krijgen mensen nieuwe moed en energie.
    Dus dat wens ik jou ook toe πŸ™‚

    1. maar voor het ogenblik voel ik mij redelijk goed hoor.
      heb wel last van stemmingswisselingen, waarschijnlijk door de hormonen.
      en ja, mentaal laat het je niet meer los, want het blijft in je.
      De lente en de zon doen natuurlijk goed.
      Jou wens ik ook veel leuke zonnige dagen toe! πŸ™‚

  9. Tja,Zeezicht,ik kan het niet laten te komen kijken of er al verandering is,maar ben toch blij te lezen dat het al iets beter gaat met je,doe zo voort meid
    tot ziens
    keep smiling!!!!

Geef een reactie

