RSS

Idool 2011.

21 Mei

Volgens de nieuwe trends, kijk ik dus naar ‘foute’ programma’s.

Wat heet fout? Ik ben geen film-freak, hou van muziek en amusementsprogramma’s, zelfs van de Muppets.

Dus is Idool mijn ding. Het begint al bij de pré-selecties, bij momenten héél plezant. Soms ook zielig, wanneer er zijn die denken écht te kunnen zingen en bijna hysterisch worden als ze niet toegelaten worden.

Dan heb je ook de flauwe plezanteriken, die zichzelf niet serieus nemen en enkel eens op tv wilden komen.

En deze keer was mijn gevoel juist: twee mensen vielen mij op en gaf ik een kans: Kevin en Kato. Nog nooit eerder zat ik er gewoon òp.

Nathalia had gelijk: de single van Kevin was niet echt zijn ding. Voor mij mogen ze Kevin reggae laten zingen. Hij heeft dat aangeboren ritme; ik kan mij hem inbeelden zoals Bob Marley met ‘stir it up’.

Kato moeten ze ook niet alles doen zingen, haar ‘gitarreke’ ukelele, zullen we niet zo snel vergeten.

Zij eindigde tweede, maar er zal wel voor haar gezorgd worden, we horen zeker en vast nog van haar. Ook van Reggie kreeg ze een staande ‘ovulatie’ (zoals hij zelf zei)

Maar dan was er ook nog de Kristof, die in het begin niet zo opviel, maar bewees dat hij vele genres aankan. Ik had hem graag eens een Gospel horen zingen. Ik heb zo’n vermoeden dat hij ook wel aanbiedingen zal krijgen, hij is gewoon goed.

En de jury, ja, die spelen zo’n beetje toneel hé. Maar je merkt toch dat ze hun oordeel serieus nemen.

Idool gaat stoppen, is volgens sommigen wat achterhaald, spijtig. Wat ze er ook van zeggen, het is toch een succes!

 
9 reacties

Geplaatst door op mei 21, 2011 in dagboek, idool 2011, muziek, TV, VTM

 

9 Reacties op “Idool 2011.

  1. Duvel

    mei 22, 2011 at 07:00

    tja , ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind dat de kandidaten behandeld worden als gebruiksvoorwerpen voor het amusement van de kijker. Kato maakte geen schijn van kans in de finale en werd meer dan eens belachelijk gemaakt. De juryleden lullen er maar op los, willen vaak zelf scoren bij het publiek en vallen dikwijls in herhaling.
    Idem voor de gebroeders Wouters die nu weer alle aandacht hebben kunnen vestigen op hun nieuw project de musical Domino. Kijk naar de vorige idolen; de meeste verdwijnen terug in de grijze massa ondanks de opmerkingen van de “professionele “jury.”ongecaht je nu wint of niet , jij gaat het maken blabla bla; Daar sta je dan als 16 of 17 jarig groentje, de hemel in geprezen , en beide voetjes hoog in de lucht om daarna als een steen naar beneden te vallen.
    En dan dat stemmen eerst 0,50 daarna 0,7 en met de finale 0,75 euro voor een stemmetje. Pure geldklopperij.

     
    • zeezicht

      mei 22, 2011 at 10:39

      idool is er idd voor het amusement van de kijker en de kandidaten die dat niet beseffen, ja die krijgen misschien wel het deksel op de neus.
      de jury werkt mij soms ook op de zenuwen, omdat ze nogal eens duidelijk hun voorkeur laten blijken, wat de publieke mening wel eens kan beïnvloeden.
      en kato wist dat ze niet ging winnen omdat kevin gewoon béter was. maar de drie besten zullen wel elk een platencontract krijgen.
      stemmen doe ik niet.
      en voor de rest ja… vergeet niet dat het ‘maar’ tv is!

       
      • Duvel

        mei 22, 2011 at 10:56

        Maar dat is het nu net. Idool zou er m.i. moeten zijn om jong talent een kans te geven en steunen en pas op de tweede plaats voor het amusement van de kijker.
        Het belangrijkste element bij idool nu is geld verdienen.
        Op een bepaald zegt tijdens de finale een idioot dat via Facebook de kijkers een stem konden uitbrengen. Hij citeert dan een kijker die zijn stem als volgt motiveert; “Als Kato wint kijkt ik nooit nog naar vtm” Waarom moet zoiets ? Enfin… en ’t is maar tv. ’t Is het leven van jonge mensen die voor de rest van hun leven gekraakt kunnen worden .cfr de eerste idool winnaar, en ook Joeri die helemaal naast zijn schoenen is gaan lopen.

         
      • hilde

        mei 22, 2011 at 13:52

        tis door de jury dat ik niet meer kijk.. zever.. gezever!

         
      • zeezicht

        mei 22, 2011 at 14:18

        Misschien kunnen we vragen om de jury weg te laten? 🙂

         
  2. elke

    mei 22, 2011 at 09:19

    Mijn kinderen volgen het en waren absoluut niet tevreden met Kristof. Gek genoeg lieten ze zich vooral leiden door zijn haardracht, zijn rare manieren (hun woorden) en zijn mond die hen niet aanstond. Tja, het zijn minivrouwtjes natuurlijk.

    Anyway: ik vind het concept op zich wel leuk (ook van die dansprogramma’s bvb), maar ik krijg ontzettend de zenuwen van het feit dat ze alles zo lang rekken en twintig keer reclame ertussen gooien.

     
    • zeezicht

      mei 22, 2011 at 10:45

      Begrijpelijk dat Kristof minder in de smaak van de jeugd viel, door zijn leeftijd en hij is huisvader, dus …
      Maar wie hem gezien heeft moet toch toegeven dat hij goed is.
      Kato en Kevin zijn nog jong en kneedbaar, maar de jury was toch ook onder de indruk van Kristof, of hij het nu gaat ‘maken’ of niet.
      Ja, dat rekken en die stomme reclame…

       
  3. watervrouwtje

    mei 23, 2011 at 09:41

    Ik heb voor de allereerste keer “Idool” gevolgd,niet van in het begin maar toch redelijk vroeg om een (oordeel) te hebben of zal ik zeggen favorieten,Ik was direct voor Dennis en Kato juist omdat die twee echte naturels zijn en daar hou ik van en vooral goeie stemmen

     
    • zeezicht

      mei 24, 2011 at 11:14

      Ja zo heeft ieder zijn favorieten. Maar Kato heeft een keer geluk gehad, want toen was ze echt niet goed. Maar blijkbaar heeft ze genoeg fans.
      Die dame van de jury, keek enkel naar de knappe jongens, ik vroeg me zelfs af of ze wel iets van muziek kent. 🙂

       

Geef een reactie

 
