RSS

Te vroeg?

12 Jun

We kregen allemaal bericht dat er teveel huishuur was aangerekend, het heeft ook in de krant gestaan. (dat systeem van berekening, daar kan bijna niemand aan uit)

Oké, ik kreeg dus 24 euro terug, maar eerst werd er dertien euro en nog iets ACHTERSTAL vanaf gehouden. Als er één woord is waar ik een hekel aan heb, dan is het dat wel.

Maar geen nood, ik kon bellen om uitleg. Wat ik als antwoord kreeg: u betaalt te laat. Maar daar was ik helemaal niet akkoord mee, want ik betaal voor de éérste van elke maand, dus de huur voor de volgende maand. Dat zou ze even opzoeken en dan werd ik teruggebeld.

Na een tijdje: rrring!!

De dertien euro en een beetje  wat ik te weinig betaald had; er was een huuropslag geweest van één euro en… per maand en dat had ik nagelaten. Het verbaasde mij, want ik ben steeds met alles in orde. Was mij dat ontgaan… had ik de brief niet gekregen… geen flauw idee.

Maar… nog volgens de dame betaal ik eigenlijk te VROEG. Het dient te geschieden aan het begin van de maand, of ik dat wilde veranderen?

De bankbediende vond het grappig, te vroeg? De opdracht werd dus gewoon een week later gezet, van 28 juni naar 4 juli.

Maar als ik het goed bekijk, heb ik nu één maand huur uitgespaard, terwijl toch alles oké is.

Voor volgend jaar verwacht ik wel de vraag waar de huur van juni is… dan zal ik het weer mogen uitleggen.


 
6 reacties

Geplaatst door op juni 12, 2011 in bizar, dagboek, ergernissen, factuur, huishuur

 

6 Reacties op “Te vroeg?

  1. watervrouwtje

    juni 14, 2011 at 13:34

    Dat zijn nu dingen dat ook voor mij is weggelegd,als ik te vroeg met betalingen,je mag dat niet doen wat dan creeer je desorder,begrijpe wie kan…
    groetjes

     
  2. veerle

    juli 19, 2011 at 20:33

    Die maand huur uitgespaard is mooi meegenomen niet?

     
    • zeezicht

      juli 23, 2011 at 16:35

      ja zo lijkt het wel, maar die maand had ik dus ‘te vroeg’ betaald in ’t begin! 🙂

       
  3. Chelone

    juli 25, 2011 at 16:14

    Per domiciliëring betalen, is dat een optie?

     
    • zeezicht

      juli 26, 2011 at 08:29

      het is op die manier dat ik betaal. Nu heb ik de opdracht gewoon een week verder laten zetten, wat dan al de volgende maand is.
      Dus veronderstel ik dat ze de maand juni gaan missen. 🙂

       

Geef een reactie

 
