Niet voor hoogtevrezers…

Omdat ik mijn digitaaltje niet bij de hand had, heb ik  voor mijzelf geen foto’s kunnen maken vanuit de lucht.

Maar dus maakte ik er dan voor mijn buurvrouw. En ze heeft er mij enkele bezorgd.

De korte tijd die je verblijft op de luchthaven is anders ook interessant.

Ben je pas geland in Turkije, weet je dat het eerste dat je moet doen is: een visum halen aan het loket.

Er was ons gezegd: zorg voor gepast geld (15€) want je krijgt geen wisselgeld terug! Dan heb je zo’n stukje krantenpapier met een stempel, waar je heel zuinig op moet zijn. Want mocht je het verliezen, raak je het land niet meer uit! Erg vriendelijk zijn ze niet, door hun uniform voelen ze zich ver boven het plebs verheven.

Op de terugreis, straffe controle: tweemaal alles, je koffer, handbagage, horloge en gsm in een bakje, door de scanner. Mensen met pech, een hoorbare piep, moeten zelfs hun schoenen uitdoen. Alles wordt nauwkeurig onderzocht. Een grote zonnehoed wordt betast en beknepen. Een rolstoel bijna uit elkaar gevezen. Dat alles met hun superieure blikken.

In het vliegtuig rommel ik in mijn handtas en owee… tussen de voering ontdek ik twee flesjes: eentje met ontsmettingsmiddel een met zonnemelk. Dus… wat is dat voor een controle?

Ik zwijg hier wijselijk over en moffel ze terug waar ze zaten. In Zaventem zullen we wel zien.

Ik hoefde niets te vrezen, want daar geland kan je gewoon doorlopen.

Enkel op mijn koffer heb ik lang moeten wachten, eer die aangerold kwam over de band.

Er schoot mij iets te binnen: ik had een houten slang gekocht, door de schubben was die heel beweeglijk en… die zat in mijn bagage… zouden ze dat in de scanner gezien hebben en gedacht dat het een echte was?

Ik zal het nooit weten! Hoeft ook niet! 🙂

Hoever van Zaventem we hier waren, kan ik niet zeggen, omdat ze boven Frankfurt al begonnen te landen. Maar een prachtig zicht was het wel!

13 thoughts on “Niet voor hoogtevrezers…

  1. Ah, die controles maken een reis soms zo stresserend. Ik ben in Zaventem al eens full-on gefouilleerd geweest omdat de rits van mijn pull het alarm deed afgaan.

    Zeer mooie luchtfoto’s! Ik wist niet dat je een fototoestel mocht aanleggen in de wolken?

Geef een reactie

