RSS

Een weekje aan de Moesel!

20 Mei

Een beetje zachter weer dan hier, (begin mei) niets dan wijngaarden tegen de bergen… euh eerder heuvels;

Leiwen aan de Moezel: kleine huisjes met vier slaapkamers. All in, dus gewoon een wandeling naar het restaurant.

Zo écht Duits! Bern-Kastel. Leuk om te shoppen!

De voorkant van het restaurant.

De paters in Maria-Laach doen goede zaakjes met hun bloemenserres!

Spijtig dat onze uitstap naar de Nurburgring tegenviel. Het regende pijpenstelen en er hing een dichte mist.

Maar de grappige uitleg van de gids maakte veel goed. Nooit geweten dat dat hele gedoe daar eigenlijk failliet is! De verhalen over de sponsors die nooit met geld over de brug kwamen en zelf hun zakken vulden…

Amateurs mogen ook op de pistes rijden, mits betaling van 24 € voor de korte baan (5km) of 150 € voor de grote omloop (25 km). Veel mensen rijden daar hun wagen in de prak, omdat ze minder kunnen dan ze denken.

Mooie streek daar aan de Moezel… alleen jammer dat ik geen wijn drink! 🙂

 
10 reacties

Geplaatst door op mei 20, 2012 in Moezel, natuur, restaurant, toeristen, vakantie

 

10 Reacties op “Een weekje aan de Moesel!

  1. Ruth

    mei 21, 2012 at 11:55

    Geen wijn drinken! En dan in de Moezelstreek zijn! Dat is echt doodzonde 🙂
    Maar prachtige streek hé. En Bern-Kastel, zo’n kneuterig dorpje!

     
    • zeezicht

      mei 22, 2012 at 11:54

      Oh maar ik kan het goed hebben dat anderen genieten van de wijn!
      Ik vind er niets aan, maar heb dan weer mijn plezier in andere dingen! 🙂

       
  2. Menck

    mei 21, 2012 at 17:21

    Ik hoop dat je met volle teugen genoten hebt!

     
  3. micheleeuw

    mei 22, 2012 at 09:21

    Je bent goed bezig : genieten waar en wanneer je maar kan ! Blij te lezen dat je het leuk vond. Op naar de volgende uitstap ! 🙂

     
    • zeezicht

      mei 22, 2012 at 11:55

      Op doktersadvies: elke dag naar buiten en op reis gaan! 🙂

       
  4. zapnimf

    mei 31, 2012 at 19:06

    Zie ne keer hiere. Nu weten we waar je zat (al was de blogstilte wel iets langer dan een week).
    Ik had geen idee dat de dorpjes daar zo typisch waren. Schoon.

     
  5. zeezicht

    juni 1, 2012 at 20:50

    Ja tis daar een heel mooie streek!
    Bloggen doe ik alleen nog maar als ik er zin in heb… sorry…
    En die is er nu maar heel weinig…
    Ik ben te moe.

     
  6. Rob Alberts

    november 25, 2012 at 20:12

    Hoe staat het leven?
    Nieuwsgierige groet

     
    • zeezicht

      november 25, 2012 at 21:45

      Ja, ik weet, moet nog eens schrijven… groetjes!

       

Geef een reactie

 
