RSS

Rimini te warm in juni.

15 Jul

Dat verwacht je niet, de maand juni leek me nog redelijk om naar Italië te gaan.

Wie had kunnen denken dat het de hele week zevenendertig graden ging zijn?

Dan zit je wel aan zee, dus die zal wel voor afkoeling zorgen… maar nee, niet echt.

Volgens mij is er een heel groot verschil tussen de Middellandse en de Adriatische zee.

De eerste heeft veel meer ruimte en daardoor meer lucht, terwijl de Adriatische maar een smalle zee is en daardoor vind je er ook niet echt de afkoeling die je verwacht. Het is er even heet als aan het Gardameer. En benauwd… pppfffftt…

Ik ging enkel voor de middag een wandeling doen en na het middageten was het dan siësta houden. Gelukkig hadden we airco, want anders niet te doen.

De avond was wel mooi, verkeersvrij en dan zag je iedereen buitenkomen om te wandelen. Er was ook van alles om de mensen te vermaken en dan de winkels en een kleine markt op het kerkplein.

De mooiste avond was op 21 juni, het zomerfeest.

Om de honderd meter,  muziek en dansende mensen op straat, onvoorstelbaar, ik had zoiets nooit eerder gezien. Heel leuk en gezellig. Overal kregen we ook drankjes en hapjes aangeboden.

Het eten aan tafel was ook soms een verrassing, want alhoewel ik de Italiaanse taal goed ken, was de menukaart een avontuur. Vaak werd er iets heel anders opgediend dan verwacht. Natuurlijk bracht het ook hilarische toestanden mee. Maar aan eten geen gebrek, veel te veel. Nu moet ik wel bekennen dat ik het woordje ‘pasta’ voor een tijdje liever niet hoor (of eet)

De uitstap naar San Marino was wel de moeite waard, maar of de (echte) parfums daar goedkoper zijn? Dat betwijfel ik toch.

Het vertrek was in Keulen, een kleine luchthaven, een chartervliegtuig voor 80 personen. Wat maakt dat je lager vliegt dan met zo’n jet, maar je ziet dus ook meer: zoals de besneeuwde toppen van de Alpen en zelfs Venetië was duidelijk zichtbaar vanuit de lucht.

De terugreis kreeg meer wolken en zelfs een heuse storm boven Duitsland. Er zijn dan mensen die het bijna in hun broek doen, bij dat beetje turbulentie. (ik stel mij soms de vraag waarom ik geen angst heb in zo’n situatie… of dat normaal is? Boh…

Mijn vlieg-buurvrouw klampte zich vast aan de zetel voor haar en liet af en toe een kreetje, ze zag zichzelf al naar beneden storten. Ze snapte het niet toen ik zei dat het gewoon de wielen waren die op een hobbelige weg reden… jamaar, zei ze, daarnet heeft er nog iemand gezegd dat er precies nieuwe banden opgezet waren…

Het was een beetje stout van mij dat ik moest lachen…

De toppen van de Alpen met eeuwige sneeuw.

Mooi en proper strand, met betegelde wandelpaden.

Mooi uitzicht In San Marino, daar waren die 37 graden beter te verdragen.

HPIM2647

 
17 reacties

Geplaatst door op juli 15, 2012 in dagboek, eten, foto's, natuur, restaurant, toeristen, vakantie, vliegreis, zee, zon

 

17 Reacties op “Rimini te warm in juni.

  1. smiley

    juli 15, 2012 at 22:44

    Wat ben ik nu zo eventjes jaloers op jouw vakantie en die mooie foto’s van daar. De jaloersheid komt voor aangezien bij mij voor het eerst een toffe bergvakantie sneuvelt voor een operatie, maar toch gun ik je reizen als dit van harte hoor!! 😉

     
    • zeezicht

      juli 16, 2012 at 19:02

      Ach jammer dat je vakantie niet kan doorgaan! En nog erger is de reden ervoor.
      Maar mijn vakanties zijn ook gewoon rust-dagen hoor, want de vermoeidheid raak ik ook niet kwijt.
      Het beste met je operatie!

       
      • smiley

        juli 16, 2012 at 20:54

        Dankjewel. Rustdagen of niet… zo te horen maak je er altijd het beste van en dat vind ik super aan je! 😉

         
  2. veerle

    juli 16, 2012 at 10:52

    Maar met het weer dat we hier nu hebben, zou ik toch meteen willen ruilen, hoor!

     
    • zeezicht

      juli 16, 2012 at 19:04

      Ik snap je reactie wel, maar na een paar dagen ben je die hitte toch beu!
      Het enige voordeel is dat het goed aan je knoken doet! 🙂

       
  3. Menck

    juli 17, 2012 at 10:58

    Je titel ware beter ‘België te koud in juni’ geweest.
    Je hebt het toch maar weer lekker gehad! De foto’s zien er zalig uit. En mens, wat snak ik naar wat zon…

     
    • zeezicht

      juli 17, 2012 at 14:10

      Ja hier snakken we naar de zon, maar beeld je eens in: 37° en benauwd, een hele week…
      het was wel leuk hoor, daar niet van,
      maar trop is teveel en teveel is trop…

       
  4. chelone

    juli 17, 2012 at 21:41

    En, nu nog geen spijt dat je niet wat langer in Rimini bleef om te ontsnappen aan het Belgische kwakkelweer? Staat er niet nog een reisje in het verschiet?
    Mooie foto’s trouwens, vooral die vanuit het vliegtuig.

     
    • zeezicht

      juli 18, 2012 at 11:40

      Nee, het was mooi, maar ik kwam toch ook graag naar huis.
      Thuis pas ik mij aan, nu kan ik mij die 37° al niet meer indenken, maar zo heet, zonder een drup water, daar heb je op een moment toch genoeg van hoor!
      En ja, foto’s maken vanuit het vliegtuig, dat is voor mij genieten.
      Voor september staat er nog Turkije op het programma, daar is het ook warm, maar zoals ik al schreef: aan de Middellandse zee is dat veel beter te verdragen.

       
  5. micheleeuw

    juli 18, 2012 at 16:15

    Dat was duidelijk genieten, al was het (te) warm !
    Stoute meid : beetje lachen met je bange buurvrouw. Zou ik ook doen want ik ben ook niet bang. 😉

     
    • zeezicht

      juli 18, 2012 at 21:19

      Ik lachte haar niet uit hoor! Maar het was best grappig dat ze mijn woorden verkeerd begreep! 🙂
      En toen was ze eigenlijk ook meteen wat minder bang!

       
  6. aandewaterkant

    juli 20, 2012 at 08:15

    Jaloers…ikke ja 😉
    Ziet er super uit en net als Menck snak ik ook!

     
    • zeezicht

      juli 20, 2012 at 12:27

      Nu kan ik mij die hitte al bijna niet meer voorstellen.
      Toen we landden in Rimini viel die temperatuur precies als een blok op ons hoofd!
      Maar bij terugkeer in Keulen was het amper 14° en sommigen hadden enkel een t-shirt aan.
      Ze hadden wel een jasje… in de koffer! 🙂

       
  7. Rob Alberts

    augustus 9, 2012 at 23:16

    Het is hier ook prima, nu in augustus.
    Zonnige zomergroet

     
    • zeezicht

      augustus 10, 2012 at 09:10

      Eigenlijk valt het Belgische zomerweer best mee!
      Maar omdat juni nog niet écht zomer is, had ik verwacht dat de temperatuur draaglijk ging zijn… niet dus!

       
  8. Rob Alberts

    augustus 29, 2012 at 12:52

    Mijn vakantie is nu voorbij.
    Maar dit weer mag nog wel even aanhouden.
    Zomerse zonnegroet

     

Geef een reactie

 
